top of page
Zoeken

Bezuinigen maar

  • nettycampagne
  • 25 mrt 2025
  • 1 minuten om te lezen

 

Is het niet van een grote ironie  dat door de maatregelen van Trump tegen de wetenschap wij hier in Nederland (en in andere landen van Europa) azen op die uitstekende geleerden uit Amerika die nu aan de kant gezet zijn? Die moeten wij natuurlijk snel naar Nederland halen, want daardoor kunnen wij weer wat dichter naar de top toeschuiven.

En de ironie? Nederland ‘onder’ Wilders is nu juist ook bezig de wetenschap af te knijpen. Hoe willen wij dan die knappe koppen bij ons toelaten? Of willen ze hier nog meer mensen ontslaan om extra excellentie uit Amerika hierheen te kunnen halen?

In het FD vandaag stond een parallel met de jaren dertig toen veel gevluchte geleerden uit Duitsland in Amerika grote bijdragen geleverd hebben. Is het nu de omgekeerde wereld?

 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Uit de lucht

Hoe lang ben ik nu al uit de lucht? Sommigen onder mijn lezers vroegen zich af: waar blijft ze nou. En waar ik nu blijf is dus in mijn bed! Met mijn 97 jaar was genezing een illusie. Mijn geraamte zit

 
 
 
Hemel. wat overkomt me nou?

Ineens, boem, pats, ik kon wel schreeuwen van de pijn. En dan beland je in een andere sfeer: dokter, thuiszorg, ambulance, ziekenhuis en 24uurs verzorging. In die volgorde. Na onderzoek kwamen ze erac

 
 
 
PowWow

Wat heeft ze nu weer voor raar woord op de kop getikt, denken jullie natuurlijk, maar pow wow is lang zo vreemd niet als drerrie (van mijn vorige blog). Slechts één vriend kende het èn mijn kinderen d

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page