top of page
Zoeken

Kloppen de feiten?

  • nettycampagne
  • 11 okt 2025
  • 1 minuten om te lezen

Handig om in de Volkskrant een rubriek te kunnen lezen, waarin de feiten worden gecheckt die door politici beweerd worden. Aangezien sommige politici ijskoud leugens staan te verkondigen, lijkt het mij ook heel handig om een toetser van de feiten te zetten bij de komende verkiezingsdebatten. Net als bij de show van Astrid Joosten zitten er dan mensen bij die snel iets op kunnen zoeken. Het maakt een debat voor de kiezers veel interessanter.

Ā 
Ā 
Ā 

Recente blogposts

Alles weergeven
Uit de lucht

Hoe lang ben ik nu al uit de lucht? Sommigen onder mijn lezers vroegen zich af: waar blijft ze nou. En waar ik nu blijf is dus in mijn bed! Met mijn 97 jaar was genezing een illusie. Mijn geraamte zit

Ā 
Ā 
Ā 
Hemel. wat overkomt me nou?

Ineens, boem, pats, ik kon wel schreeuwen van de pijn. En dan beland je in een andere sfeer: dokter, thuiszorg, ambulance, ziekenhuis en 24uurs verzorging. In die volgorde. Na onderzoek kwamen ze erac

Ā 
Ā 
Ā 
PowWow

Wat heeft ze nu weer voor raar woord op de kop getikt, denken jullie natuurlijk, maar pow wow is lang zo vreemd niet als drerrie (van mijn vorige blog). Slechts één vriend kende het èn mijn kinderen d

Ā 
Ā 
Ā 

2 opmerkingen


Gast
12 okt 2025

Ik vind het een super goed en leuk idee, Netty! Als je er zin in hebt, zou je dit dan niet in een ingezonden brief naar de krant (NRC, Volkskrant of juist AD of Telegraaf....) willen sturen?

Jouw idee kan misschien nog verder worden uitgewerkt om kijkers te betrekken, bijvoorbeeld: kijkers kunnen verzoeken indienen bij het panel van 'fact checkers'....

Hartelijke groet,

Ingrid Bergwerf

Like
Netty
18 okt 2025
Reageren op

Dag Ingrid, bedankt voor je reactie, maar het schrijven van ingezonden brieven heb ik achter me gelaten. Ik heb nu mijn blog! k heb een verwaarloosbaar aantal volgers, maar dat zijn allemaal goede vrienden en familie en dat vind ik fijn. Als jij nog belangstellenden weet, mag je mijn blog gerust doorgeven, maar het is toch meer voor mijn eigen plezier.

Like
bottom of page